Osim očigledne uštede vremena i energije u odnosu na fizički odlazak u agenciju, odabir i uplata aranžmana putem Interneta omogućava putniku da se detaljnije informiše o svim uslovima kupovine turističkog aranžmana, da pogleda preporuke, utiske i fotografije sa foto tura, kao i da uporedi više različitih ponuda.
Naravno, pre Internet rezervacije, putnik može da se raspita o detaljima vezanim za željeno putovanje i telefonski, pismeno ili lično.
U želji da putnicima pomogne da razreše svoje nedoumice oko odabira i uplate aranžmana putem Interneta, turistička agencija Putovanja.info pruža odgovore na najčešća pitanja putnika sa kojima se u svom radu sreće.
Kako da znam da se radi o stvarnoj turističkoj agenciji?
U slučaju da postoje bilo kakve sumnje u kvalitet poslovanja bilo koje agencije potrebno je na sajtu Agencije za privredne registre proveriti gde je sedište agencije, PIB i registracioni broj, kao i koliko dugo je prisutna na tržištu.
Osim toga moguće je proveriti i da li je agencija članica YUTE, nacionalne asocijacije turističkih agencija koja ima za cilj unapređenje rada i kvaliteta poslovanja turističkih agencija i zaštitu potrošača turističkih usluga.
Uvek postoji mogućnost da putnik poseti i prostorije u kojima posluje turistička agencije koja aranžmane prodaje putem Interneta i raspita se i lično o detaljima vezanim za putovanje.
Na koji način da platim aranžman koji rezervišem preko Interneta?
Anketa na sajtu turističke agencije Putovanja.info pokazuje da oko 40% ispitanika svoje aranžmane plaća gotovinom do polaska na put.
Osim gotovine, putnicima su na raspolaganju i druge mogućnosti plaćanja. Nakon rezervacije putem Interneta, putnici mogu da plate turistički aranžman onlajn putem: e-banking, onlajn platne kartica ili da izvrše plaćanje drugim sredstvima kao što su devizna uplata iz inostranstva, fakture, itd.
Više o načinima plaćanja putnici mogu da pročitajte OVDE.
Da li je elektronsko plaćanje bezbedan vid plaćanja?
Turisti koji prvi put odlučuju da svoj aranžman uplate putem Interneta često su u nedoumici da li su njihovi podaci bezbedni i da li može da dođe do određenih zloupotreba prilikom plaćanja.
“Kako bi osigurali da putnici lako i bezbedno uplate svoje aranžmane sa bankom smo sklopili ugovor koji garantuje da ceo transfer novca ide preko servera banke a nikakvi podaci korisnika ovih usluga ne ostaju u sistemu agencije, tako da putnici mogu biti sigurni u bezbednost i sigurnost ličnih podataka”, kaže Miloš Lalić, direktor agencije Putovanja.info.
Da li elektronski dokumenti imaju istu važnost kao i papirna dokumenta?
Elektronske uplatnice, vaučeri, ugovori kao i druga dokumenta u elektronskoj formi shodno Zakonu o elektronskoj trgovini kao i Zakonu o turizmu imaju istu važnost kao i papirna dokumenta.
Nakon izvršene rezervacije, putniku se na mejl šalje sva potrebna dokumentacija tako da je moguće potpisati ugovor i izvršiti plaćanje i bez dolaska u turističku agenciju.