Digitalno oglašavanje je poslednjih godina u neprestanom razvoju. Sve je veći procenat potrošača koji koriste digitalne kanale kako bi istražili, pronašli preporuke i kupili proizvode za koje su zainteresovani. Zato se stalno uvode inovacije kako bi se na što efikasniji način udovoljilo zahtevima potrošača. Pritom, potrošači imaju specifičan stav prema tome kako ih određeni brendovi angažuju dok su online.
Na samom početku, da bi smo vam pomogli da bolje razumete značaj internet oglašavanja danas, navešćemo nekoliko zanimljivih statističkih podataka.
Statistika u digitalnom marketingu 2019. godine
- Procenjuje se da će do 2021. godine ukupna svetska potrošnja na digitalno oglašavanje premašiti cifru od 375 milijardi dolara.
- Potrošači koji žele da kupe neki proizvod ili uslugu online u 64% slučajeva će kliknuti na Gugl oglase koji im se nude.
- Pop-up iskačući oglasi nisu popularni među korisnicima interneta – čak 73% je izjavilo da ovakvi oglasi kvare njihovo korisničko iskustvo i da nikada ne klikuću na njih.
- Prosečno, 46% korisnika preduzima neku akciju vezanu za kupovinu nakon gledanja video oglasa.
- Oglasne kampanje prilagođene za mobilne uređaje su pet puta efikasnije od klasičnog online oglašavanja.
- Oglasi koji se prikazuju u rezultatima pretrage na mobilnim uređajima povećavaju svest o vašem brendu za 46%.
- Više od 51% korisnika pametnih telefona pronašlo je nove robne i trgovinske marke ili proizvode tokom pretrage na svom mobilnom uređaju.
- Prosečan Facebook korisnik mesečno klikne na najmanje 8 oglasa.
- Nativno oglašavanje je nabrže rastući segment digitalnog marektinga, sa 35% rasta tokom 2017. i 2018. godine.
- Nativni oglasi imaju 53% više pregleda od tradicionalno prikazanih oglasa.
- Nativno oglašavanje povećava nameru da se određeni proizvod kupi za 18%.
- Procenjuje se da je tokom 2019. godine potrošnja na nativne oglase u SAD iznosila 41,1 milijardu dolara. Drugim rečima, na njih je potrošeno 61% od ukupnih ulaganja u digitalni marketing.
- U nativne video oglase takođe se ulaže sve više novca – na njih je u 2018. godini potrošeno 56% od ukupne sume koju su oglašivači izdvojili za video oglase u toj godini.
Koji su to vodeći trendovi u digitalnom oglašavanju za 2020. godinu?
Neki ključni trendovi u internet marketingu na koje treba obratiti posebnu pažnju su sledeći:
#1 Digitalni video
Potrošnja za digitalne video oglase nastavila je da raste i u 2019. godini. Brojni izvori izveštavaju da su budžeti za digitalne video oglase veći za 25% u odnosu na 2018. godinu, a 86% trgovaca, firmi i kompanija koriste video sadržaje u svojim internet kampanjama, smatrajući da je to najbolji način da informišu svoje potrošače.
Jedan od trendova koji je bio jasno uočlljiv tokom prethodne godine su i kraći video oglasi ili bumper oglasi, koji su upečatljivi i privlače veću pažnju potrošača. YouTube I Google su pokrenuli bumper oglase u trajanju od 6 sekundi, kao ponudu kompanijama da na kreativan način reklamiraju svoj brend u kratkom vremenskom okviru.
#2 Mobilni advertajzing: Oglašavanje preko mobilnih uređaja ima sve veći značaj
Oglašavanje putem mobilnih uređaja ne pokazuje znake jenjavanja. U 2018. godini udeo potrošnje za mobilno oglašavanje na tržištu SAD se popeo iznad 63% od ukupne potrošnje za digitalno oglašavanje.
Preko 55% populacije u SAD redovno gleda video zapise na mobilnim uređajima, a procenjuje se da je prosečan gledalac video zapisa na pametnim telefonima u 2018. godini potrošio 44 minuta gledajući iste. Korisnici tableta proveli su u proseku 38 minuta gledajući video zapise.
Prve procene su da je u 2019. godini gledanje video zapisa na mobilnim uređajima nadmašilo praćenje televizijskih kanala, medija koji je do sada privlačio najviše pažnje publike.
Kada je reč o mobilnom marketingu, Story, odnosno format priče je postao odličan izbor, posebno na Snapchatu i Instagramu. Iako se Storiji mogu koristiti i na desktop računarima, sam format je pogodniji za prikazivanje na mobilnim uređajima.
Prema jednom istraživanju koje je sprovedeno među korisnicima Facebook-a, ovakvi oglasi su postali vrlo efikasni. Čak 53% učesnika u ovom istraživanju izjavilo je da je obavilo veći broj onlajn kupovina upravo zbog ovakvog formata oglašavanja.Oglasi u formi priče se uklapaju u ostatak organskog sadržaja na platformi i nenametljivi su, što publika očigledno voli.
Sa druge strane, Google je uveo nekoliko novih tipova oglasa koji su prilagođeni za mobilne uređaje. Google pretrage na pametnim telefonima sada uključuju i galerijske oglase koji omogućavaju oglašivačima da prikažu znatno veći broj fotografija svojih proizvoda koje korisnici mogu da listaju. Korisnici takođe mogu da vide i prilagodljiveoglase u Google’s discovery feed-u. Reč je o fidu sa novim pričama (vestima) koje su dostupne na ekranima pametnih telefona sa Android operativnim sistemom, unutar Google aplikacije i na početnoj stranici Google pretraživača.
#3 Nativno oglašavanje
Statistika pokazuje da oglašivači sve više investiraju u nativno oglašavanje. Ova vrsta oglasa je prilagođena sadržaju i medijskom formatu na kome se pojavljuje, nenametljiva je i deluje poput svih drugih sadržaja na određenom web mestu. Kao takva bolje je prihvaćena i dobija veće angažovanje.
Nativni oglasi ne remete korisnički iskustvo jer su dizajnirani tako da se neprimetno integrišu u fidove na društvenim mrežama i drugim veb lokacijama, što im daje ogromnu prednost u odnosu na baner i na iskačuće pop-up reklame koje publika ne voli.
Neki popularni formati nativnog oglašavanja uključuju:
- Vidžete (widgets) za preporuku kao što su preporučeni postovi, članci ili resursi.
- Oglase u fidu (In-feed ads), kao što su oglasi koji se pojavljuju u fidu na društvenim platformama Facebook, LinkedIn ili Instagrama. Ovakvi oglasi postavljaju se kao i svaki drugi sadržaj koji se nalazi u istom fidu, što ih čini manje nametljivim od svakog drugog oblika oglašavanja.
Industrija digitalnog marektinga i dalje veoma brzo raste, menja se i ostaje najefikasniji način da kompanije pronađu nove kupce i prošire svoje poslovanje. Uslov je da se prate sve aktuelnosti, jer su unapređenja stalna, pa nešto što je do skora bilo aktuelno i efikasno u digitalnom marektingu, možda više nije.
Zato se mnogi oglašivači opredeljuju da angažuju marketare, agencije i platforme koje se bave digitalnim oglašavanjem. Kada je reč o nativnom marketingu, jedna od najpopularnijih platformi kod nas u Srbiji je nativemedia.rs.
Promo
Sve je veca i veca upotreba aplikacija koje bez znanja o digitalnim alatima omogucavaju pravljenje kratkih video reklama, da li za mreze ili za licne svrhe.