Pred početak letnje sezone, časopis “Arhitekta” je organizovao stručni skup, kao i do sada, u prijatnom i inspirativnom prostoru Impact Hub-a. Dva dana, rezervisana za okupljanje stručnjaka, sa osveženjem i posluženjem nakon napornih radnih i edukativnih sati. Događaj je održan 8. i 9. marta, sa početkom u 17 časova.
Uvodne reči osnivača časopisa i organizatora događaja Vuka Dimitrijevića otvorile su dvodnevno okupljanje arhitekata i građevinaca.
Prvog dana, posetioci su se mogli upoznati sa čarima kvalitetne estetike i rešenja kupališnih elemenata kupatila kompanije Hüppe, kao i inovativnim tehnologijama grejnih sistema razvijenim od strane kompanije Carbonteka.
Naizgled usputni ritual koji nam pomaže da zaokružimo neku aktivnost, radni dan ili započnemo novi, a zapravo jako bitan ritual koja pruža čoveku relaksaciju. Kompanija Hüppe, svesna njegovog značaja, svoju delatnost kompletno posvećuje unapređenju komfora za vršenje istog i više o tome govorio je gospodin Bojan Lelić.
Asortiman obuhvata tuš kabine, walk-in kabine, različitih estetskih tretiranja, pregrade za kade, zidne obloge, kao i razne asesoare. Materijali koje koriste su liveni cink pod pritiskom, aluminijum i staklo. Inovativnom tehnologijom, sa maksimalnim fokusom na detaljnost i estetiku, pružaju i custom-made rešenja za svaku prostoriju. Sa desetogodišnjom garancijom, pružaju sve zamenske delove, kao i proizvode za čišćenje.
Učestvuju u procesu osmišljavanja kupatila, ne samo radi što boljeg rešenja i zadovoljavanja svih potreba klijenata, već i radi racionalne upotrebe elemenata sistema, kako su orijentisani održivosti. Na njihovom portalu, stručnjaci iz profesije mogu dobiti sve informacije, savete, kao i same cene.
Carbon4 je austrijska kompanija koja se bavi inovativnim tehnologijama za grejanje sa eksluzivnim zastupnikom Carbonteka za prostore Balkana. Bavi se razvojem grejnih sistema već preko 10 godina i stalno se usavršava u skladu sa najnovijim tehnološkim dostignućima. Vrše distribuciju, implementaciju i obuku za primenu tehnologije grejanja.
Kako nas upoznaje gospodin Dalibor Sukić, reč je o niskonaponskom, niskotemperaturnom infracvrenom grejanju na površini zida. Može su ugrađivati na bilo koju površinu – zid, pod ili plafon. Pruža različite kapacitete korišćenja: kao potpuno grejanje, pomoćno – za određenu komfornu zonu, za sušenje zidova, protiv pojave vlage i buđi.
Pored unutrašnjih prostora, sistem je moguće koristiti i za zaštitu spomenika. Odlikuje ga brzo zagrevanje prostorije sa ravnomernom toplotnom snagom pri konstantnoj temperaturi. Prilikom procesa zagrevanja, toplota se ravnomerno distribuiše po grejnim površinama. Jednostavna i brza montaža ovih sistema i kasnije se korisnici prostora ne moraju “družiti” sa vidnim grejnim telima.
Drugi dan je pružio više informacija o fasadnim elementima i vizuelnom prikazu spoljašnjosti objekata.
Krucijalni elementi koji obezbeđuju komfor i kvalitet unutrašnjeg, tako i spoljašnjeg prostora, jeste stolarija. Gospodin Mario Barišić je predstavio kompaniju Gealan, koja je jedan od poznatijih proizvođača plastičnih profila za prozore i vrata u Evropi.
Gealan proizvodi i prodaje vlastite profile koji su ključni za izradu prozora, vrata i modernih kliznih sistema. Njihovi profili su estetski promišljeni, izrazito stabilni i sigurni te pružaju visoku toplotnu izolaciju. Osim toga, kao inovativni proizvođač sistema za plastične profile za prozore i vrata, Gealan nudi brojne usluge partnerima, poput savetovanja arhitekata i projektanata, te obuke i seminare o najnovijim rešenjima.
U okviru Evrope, kompanija zapošljava više od 1600 ljudi. Od 2014. godine, Gealan je u vlasništvu porodičnog preduzeća VEKA AG sa sedištem u Sendenhorstu u Vestfaliji. Gospodin Mario Barišić je govorio više o sistemima koje njihov asortiman pruža, što podrazumeva prozore, ulazna vrata, klizne sisteme i ventilisane sisteme, kao i tehnologiji koju primenjuju.
Kada je reč o inovacijama koje se uveli, mogu se izdvojiti digitalna rešenja za prozore, koja pružaju rešavanje otvora i primenu njihovih profila putem user friendly platforme, virtuelni prikazi, itd.
Druga kompanija je imala priliku da očara posetioce svojim rešenjima rasvete. Reč je o kompaniji LDC koja je imala veliki broj prilika da, kako pirom sveta, tako i ovde pokaže svoje umeće i razumevanje objekata davajući elegentna rešenja za akcentovanje esencijalnih pojavnih arhitektonskih karakteristika. Predstavnik kompanije, gospodin Marko Janković, veoma detaljnim pristupom pokazao je kako funkcionišu njihovi proizvodi, kakav finalni utisak daju i kako dopunjuju arhitektonsku vrednost projekata.
Ukoliko se primeni kvalitetan dizajn osvetljenja u prostoru, to može učiniti da se stvori ugodna atmosfera, a istovremeno smanjiti potrošnju energije i povećati produktivnost korisnika prostora. Posetioci su takođe dobili uvid na samim primerima iz prakse kompanije, kako je tekao proces projektovanja rasvete i rešenja, koje su bile prepreke i na koji način su stručnjaci pristupali problemima.
Kao poslednji izlagač, bila je kompanija Fundermax. Predstavnik ispred kompanije, gospodin Bojan Perić, predstavio je austrijsku kompaniju duge tradicije proizvodnje pločastih materijala na bazi drveta i kompaktni laminati sa konstantnim unapređenjem inovacija. Procesi proizvodnje su održivi sa raznovrsnim asortimanom primenjivim, kako u unutrašnjim opremanjima prostora, tako i spoljašnjim rešenjima. Ono po čemu je kompanija poznata i gde su njihovi proizvodi u praksi najčešće korišćeni jeste oblaganje fasada. Raznovrsni proizvodi (sirova iveriva, premazana iverica, laminatne ploče, paneli od biofibera, kompaktne ploče) su od materijala koji se lako obrađuju, čiste i dezinfikuju.
Na samoj prezentaciji posetioci su mogli videti razne uzorke pločastih materijala i oprobati njihovu završnu obradu koja omogućava da otisci prstiju ne ostaju prilikom kontakta. Svaka serija daje nove mogućnosti kada je u pitanju dizajn. Tehnologija je omogućila da svaki klijent može imati individualne printove na svojim panelima. Primenom CNC mašina, takođe, mogu se postići raznoliki efekti, koji ponajpre doprinose fasadnim rešenjima.
Ono što ova kompanija može ponuditi svojim asortimanom, jeste autentičnost sa serijom Authentic paper – svaki panel je podložan promeni boje vremenom. U odnosu na svoj položaj na objektu, promene su različite, čineći fasade jedinstveno i neponovljivo šarolikim.
Nadamo se daljem uspešnom razmenjivanju iskustava i upoznavanju sa novitetima u praksi.