Originalnost i prepoznatljivost su glavni elementi svakog uspešnog poslovanja, a registracija žiga je prvi korak ka tome. Kada razmišljate o brendiranju i promociji svojih proizvoda ili usluga u Srbiji, važno je da znate da će vam žig omogućiti da zaštitite svoj identitet od konkurencije i plagiranja.
Bez obzira da li ste mala startap kompanija ili već imate određeno iskustvo u poslovanju, ovaj proces je neophodan za očuvanje vašeg intelektualnog vlasništva i dugoročni uspeh vašeg poslovanja.
Zaštitite svoj brend i registrujte žig
Kada se govori o intelektualnoj svojini, ona obično obuhvata više stvari, kao što su umetnička i muzička dela, dizajn, slike, literatura i softveri, a istovremeno svi ovi faktori pomažu u izgradnji ugleda firme u industriji i uspostavljanju poverenja kupaca u vaš brend.
Iako zakon o autorskim pravima pruža određeni stepen zaštite za pisan materijal koji se može naći na veb sajtu ili mobilnoj aplikaciji, vaš brend neće biti potpuno zaštićen samo putem autorskih prava.
Vlasnička prava i registracija žiga su jedni od najefikasnijih načina za zaštitu intelektualne svojine za ime vašeg brenda, logotipa, dizajna, slogana i svih reči koje su povezane sa vašim brendom.
Ovaj korak ne samo da će odvratiti potencijalne ljude od kopiranja vaših materijala, već će vam i obezbediti konkretan dokaz o vlasništvu zaštićenih elemenata. Pritom, u slučaju da dođe do bilo kakvog pravnog spora, imaćete konkretan dokaz za zaštitu svojih prava.
Da biste započeli proces registracije žiga, prvo morate podneti zahtev za registraciju, a najbolje bi bilo da to učinite što ranije kako biste imali pravo prvenstva. Ako ste strano fizičko ili pravno lice bez prebivališta ili sedišta u Srbiji, pred Zavodom će morati da vas zastupa advokatska kancelarija, odnosno advokat koji je upisan u registar Zavoda za intelektualnu svojinu Republike Srbije.
Nakon što podnesete zahtev, Zavod za intelektualnu svojinu pažljivo procenjuje da li su ispunjeni svi zakonom propisani uslovi za registraciju žiga. U slučaju da jesu, Zavod poziva podnosioca zahteva da izmiri određene takse i pokreće postupak upisa prava u Registar žigova. Više detalja o samom postupku možete pronaći na zvaničnom sajtu Zavoda za intelektualnu svojinu.
Prilikom odabira žiga, pokušajte da izbegnete mogućnost zabune
Ovo se posebno odnosi na sličnost vašeg znaka sa već registrovanim žigovima ili znakovima koji su u širokoj upotrebi. Iako možda mislite da je vaš znak jedinstven, rezultati rešerša žiga i dalje mogu otkriti slične znakove koji već postoje u registru.
Zašto je ovo važno? Zato što bi sličnost između vašeg žiga i već postojećih znakova mogla dovesti do pravnih problema i sporova i odbijanja registracije žiga. U takvim situacijama biste morali da promenite svoj znak ili odustanete od željenog žiga, što može biti skupo i komplikovano.
Zato, pre nego što se potpuno odlučite za žig, najbolje bi bilo da se posavetujete se sa stručnim licem, kao što je advokat Novi Sad, koji će vam pomoći da uspešno završite registraciju žiga.
Neka vaše ime i logo firme budu jedinstveni u registru žigova
Vaš žig treba da bude poput otiska prsta – neponovljiv i neuporediv. Zašto je ovo tako važno? Pa, zamislite da je vaš žig kao jedinstveni pečat na tržištu, koji vas čini prepoznatljivim među hiljadama drugih brendova. To je vaša prilika da se izdvojite i ostavite snažan utisak na svoje potrošače.
Međutim, postoji još jedan, vrlo važan razlog zašto vaš žig treba da bude jedinstven. Tokom procesa registracije, jedan od važnih faktora koji će uticati na ishod je sličnost vašeg žiga sa već postojećim. Ukoliko postoji određena sličnost sa već registrovanim žigom, postoji velika verovatnoća da će vaš zahtev za registraciju biti odbijen.
Zato, neka vaš znak bude jedinstven u registru žigova. Budite kreativni, originalni i pažljivi prilikom izbora svog žiga, jer jedan jedinstven znak može biti ključ za uspeh vaše kompanije.
Advokatska kancelarija će vam pomoći da svoj brend učinite prepoznatljivim
Najbolji način da svoj brend učinite prepoznatljivim i zaštićenim je da registrujete žig. Povezivanje vašeg brenda sa određenim elementima kao što su logo, ime firme, slike, melodija, će učiniti vaš brend jedinstvenim, a advokati specijalizovani za intelektualnu svojinu vam mogu olakšati čitav postupak.
Oni vam mogu pomoći da razmislite o detaljima žiga, kako biste ga učinili ne samo privlačnim potencijalnim klijentima, već i čvrsto zaštićenim od konkurencije.
Advokatska kancelarija će vam pomoći da istražite postojeće žigove i izbegnete bilo kakve sličnosti. Oni će vas voditi kroz proces registracije i pružiti vam potrebne savete kako biste postigli najbolje rezultate. S njihovom stručnošću i iskustvom, vaš zaštitni znak će postati simbol prepoznatljivosti kod potrošača.