Od TikTok-a, preko YouTube-a pa sve do Instagrama i internet pretraživača, na dnevnom nivou nailazimo na veliki broj reklama ili sponzorskih objava. Uzeći u obzir sve prednosti koje sa sobom nosi digitalna marketing kampanja, takav sled događaja uopšte nije iznenađujuć. Stoga, ukoliko i vi želite da za vaše poslovne usluge sazna na hiljade korisnika, evo na koje sve načine to možete i ostvariti.
Naravno, pre no što se upusitite u čitav proces, trebalo bi da definišite ciljeve i najvažnije segmente digitalnog marketinga u koje želite ulagati, odredite ciljnu publiku, ali i izvore finansiranja.
Pokrenite veb-sajt
Jedan od najboljih, a ako ne i najbolji način da povećate doseg i proširite publiku jeste pokretanje veb-sajta. Zahvaljujući drag and drop sajtovima (poput WordPress-a ili Wixa) pravljenje veb-stranice je postalo izuzetno jednostavno, tako da biste čitav zadatak mogli obaviti i samostalno.
Kako veb-strana ne bi izgledala slomljeno ili nepregledno, postarajte se da vaš sajt bude prilagođen uređajima sa kojih mu se pristupa. Inače, vredi napomenuti da su cene održavanja, u poređenju sa benefitima koje sajt može doneti, izuzetno pristupačne.
Google oglašavanje
Google oglasi su najbrži i najjednostavniji način da povećate prodaju, podignete svest o vašoj ponudi, te ono najvažnije – dođete do svoje ciljne publike. Osim preduzetnika u digitalnim vodama, Google oglašavanje takođe koriste i brojne ugledne kompanije kako bi privukle nove mušterije. U ponudi postoje tri vrste oglasa koje je moguće pokrenuti (search, display i Youtube oglasi), a za najbolje rezultate bi bilo poželjno kombinovati sve tri metode.
Facebook marketing
Kreiranjem naloga na Facebook-u, pokazujete da se iza profilne fotografije krije osoba koja želi da komunicira, sarađuje i izgradi odnos sa potrošačima. Potrudite se da, koliko god vam to vreme bude dozvoljavalo, redovno odgovarate na sve upite, bilo da je reč o porukama, komentarima ili zahtevima. Ukoliko budete maštoviti, vaša stranica može postati uspešna (popularna) i bez dodatnih ulaganja kroz oglase. Međutim, ako želite brze rezultate, Facebook ads će verovatno biti najpogodnija opcija. Nalog treba napraviti i na Instagramu.
Instagram – vaš digitalni izlog
Instagram je društvena mreža koja godinama unazad važi za jedan od najkorisnijih marketinških alata. Što se tiče dometa, ovde važe manje-više slični zakoni kao i kod Facebook-a, a popularnost možete steći i bez ozbiljnijih investicija. Međutim, u tom slučaju biste zaista morali biti jedinstveni i kreativni. Redovno postujte objave, interagujte sa pratiocima, pratite poslovnu analitiku, te s vremena na vreme organizujte nagradne igre.
Darivanja na društvenim mrežama
Najčešći uslovi za učestvovanje u nagradnim igrama podrazumevaju zapraćivanje naloga, lajkovanje objave, tagovanje dva ili više prijatelja te izbacivanje objave na stori. Navedeni uslovi su do sada ostavljali najbolje rezultate, ali iste svakako možete menjati i prilagoditi prema vašim željama ili ciljevima. Što se tiče roka za prijavu, poželjno bi bilo da potraje što je duže moguće (recimo dve-tri nedelje).
Bitno je istaći da se ovde vrlo lako može pojaviti slobodan prostor za uspostavljanje saradnje sa drugim preduzetnicima. Primera radi, nekolicina influensera zahteva zapraćivanje 100 naloga (čiji su vlasnici prethodno platiti takvu vrstu reklame) kako biste uopšte participirali u nagradnoj igri.
Saradnja sa influenserima
Naravno, jedan od najjednostavnijih načina da šira publika sazna za kvalitet vaše ponude, jeste saradnja sa popularnim ličnostima ili influenserima. Kako oni već poseduju bogate naloge na svim mrežama, ovakva marketinška kampanja će sasvim izvesno ostaviti brojne blagodeti na vaše poslovanje. Ipak, vredi naglasiti da će ovo biti jedna od finansijski izdašnijih opcija.
Vertikalni video format
Istraživanja su dokazala da su prvih 1,7 sekundi vertikalnog video snimka najvažniji za privlačenje pažnje – pa bi svaki TikTok, Reel ili Short video morao imati efektan uvod. Editi su izuzetno polpularan haštag na svim društvenim mrežama (a naročito na TikTok-u), tako da bi veliku pažnju trebalo posvetiti efektima i tranzicijama. Ono što se podrazumeva jeste da osmislite kreativno ime, slogan te poziv na kupovinu koji će vas pratiti kroz sve video snimke na društvenim mrežama. Tim potezom ćete napraviti krupan korak ka stvaranju uspešnog brenda.
LinkedIn oglašavanje
U slučaju da lične usluge nudite drugim firmama ili preduzetnicima, bilo bi poželjno da napravite nalog na LinkedIn platformi. Sadržaj ove aplikacije je adaptiran poslovnom komuniciranju, tako da ćete, uz kvalitetan opis naloga i bogatu poslovnu biografiju, sasvim izvesno pronaći nove saradnike.
Iza svake uspešne marketinške kampanje se krije nedeljama osmišljavana biznis strategija, tako da dajte sebi vremena koliko god je to potrebno. Upamtite da se uspeh ne doživljava tek tako, preko noći i ne postavljajte nerealna očekivanja. Nadamo se da će vam naši saveti biti od pomoći. Srećno!