Vodite preduzeće i imate potrebu za dodatnim voznim parkom? Da li ste znali da je u većini situacija najam vozila za firme bolji izbor nego kupovina i investiranje u nove automobile ili transportna, teretna vozila?
Rent a car agencije vrlo rado sarađuju sa pravnim licima i prave posebnu ponudu za najam vozila za poslovne svrhe. Sigurno se pitate „ šta dobijam rentiranjem vozila, zašto je bolje plaćati cenu rentiranja nego cenu lizinga, na koji period mogu da unajmim vozilo?“
Dozvolite nam da vam damo bitne informacije o ovoj usluzi pa da korišćenjem unapredite svoje poslovanje sa manjim troškovima, a većom udobnošću. Nastavite sa čitanjem da bi dobili sve pojedinosti.
Najam vozila za preduzeća – nekoliko osnovnih podataka
Firme imaju mogućnost da na duži ili kraći rok iznajme vozila i za to da plaćaju mesečni iznos posebno definisan za ovu uslugu.
Kratkoročan najam je usluga dnevnog iznajmljivanja komercijalnog ili putničkog vozila, ali i iznajmljivanje u trajanju do mesec dana.
Dugoročno rentiranje vozila je najam od preko mesec dana i može da traje do godinu ili čak i po nekoliko godina. Što je duži zakup cena rentiranja je niža.
Kada je mudro rentirati vozila u firmama?
- Kada se samo tokom jednog dela sezone transportni poslovi povećavaju
- Kada radnicima iznenada ili kratkoročno trebaju putnička vozila
- Kada je potrebno pouzdano vozilo, koje je prošlo sve tehničke preglede i spremno je za putovanje
- Kada firma ne poseduje zeleni karton za svoje vozilo da bi putovali u inostranstvo…
U svim ovim situacijama mnogo je jednostavnije i jeftinije da rentirate vozilo nego da imate troškove kupovine i opremanja ako se to vozilo inače ne iskorišćava maksimalno. To nas dovodi do odgovora na drugo pitanje:
Zašto je bolje platitli mesečni najam nego lizing za vozilo?
- Štedi vreme
Kada unajmljujete prevozno sredstvo, vaša obaveza je da pažljivo pročitate ugovor, izaberete vozilo i odvezete ga. Za manje od sat vremena imate automobil ili teretno vozilo na raspolaganju, bez vaših troškova kupovine, registracije i prevoda i uz ogromnu uštedu vremena.
- Računica kaže da je jeftinije platiti najam vozila nego lizing za kupovinu
Vozni park u firmama služi za transport i potrebno je da sve mašine u vlasništvu imaju posla i koriste se pa da „isplate“ svoju cenu i troškove amortizacije.
Kada je vozilo povremeno potrebno mnogo je jeftinije plaćati najam samo dok vam ono treba, a ne kredit za kupovinu koji se isplaćuje duži niz godina, registracije, servisi, popravke, a na kraju je vozilo retko kad potrebno.
To je situacija kada troškovi vlasništva prevazilaze isplativost kupovine i tada na scenu stupa rentiranje vozila kao način za uspešnije poslovanje firme.
- Rent a car agencija brine o iznajmljenom vozilu
Zamena guma tokom sezone, registracija, redovni servisi, održavanje…sve to spada u domen usluge koju pruža renta car agencija. Kada istekne ugovor o zakupu prestaje i vaša obaveza plaćanja mesečnog najma i vi nemate nikakve dalje obaveze prema agenciji koja vam je vozilo iznajmila.
- Dodatne pogodnosti
Na raspolaganju vam stoji čitav vozni park za iznajmljivanje i uvek, uz dogovor, tokom perioda zakupa možete zameniti automobil ili dostavno vozilo za neko drugo iz ponude. Sa druge strane, kada kupite sopstveno vozilo ne postoji ova opcija već morate da poslujete sa svojim izborom.
Firma za iznajmljivanje vam daje i osiguranje vozila i putnika pa imate brigu manje.
Brine se i o davanju zamenskog vozila u slučaju kvarova, potpune zimske opreme, opreme za vuču… to bi vas sve inače dosta koštalo, a retko se koristi. Uz iznajmljeno vozilo imate punu opremu o kojoj neko drugi brine, a vi plaćate samo onda kad vam vozilo treba.
Ekonomske i knjigovodstvene prednosti rentiranja vozila
Budžet firme je opterećen Porezom na dodatu vrednost samo u periodu iznajmljivanja automobila, a na sopstveni vozni park morate da plaćate porez sve dok se ne rashoduju.
Nema potrebe dugoročno projektovati troškove usled amortizacije vozila jer nisu na vašem teretu. Prilikom najma postoje troškovi koje ste dužni da pokrijete npr.ako šteta od udesa nije pokrivena osiguranjem i tome slično, to je sve od vaših obaveza koje morate planirati kao mogući vanredni trošak.
Računi za iznajmljivanje su jednaki, najčešće se obračunavaju mesečno. Kao vlasniku preduzeća to vam daje veću slobodu planiranja budućih ulaganja jer znate koliki će vam troškovi najma tačno biti.
Ovo su samo neke od ključnih prednosti zbog kojih bi trebalo da pozovete i odaberete neku od firmi za rentiranje vozila. Proverite šta je njihova ponuda, iznesite vaše zahteve pa će biti lakše pronaći kompromis. Kada pronađete agenciju koja iznajmljuje vozila koja ima ponudu po vašoj meri, pronašli ste vrlo važnog partnera koji je tu da vama omogući nesmetano poslovanje tako što će obezbediti vrhunsko prevozno sredstvo onda kada to vama treba.
I dok kontaktirate rent a car firmu da se raspitate o uslovima najma vozila u poslovne svrhe, nama ostavite komentar o utiscima o ovoj usluzi, da li je smatrate korisnom, da li se isplati?
Imam malu firmu i svoj kombi, ali mi često zatreba još neko vozilo. Već neko vreme razmišljam da ga kupim, ali posle ovog što sam pročitao, verovatno neću. U pravu ste, više se isplati iznajmiti ga po potrebi. Ne moram da brinem ni o lizingu, ni o održavanju, a imam ga kad god mi treba. Super!
Svakako bolje resenje od kredita, a i ne boli te glava oko odrzavanja i servisa.