Ljudi sa naših prostora preferiraju određene marke automobila u odnosu na druge, zato što smatraju da su manje podložni kvarovima.
Međutim, iako je tačno da određene marke važe za pouzdanije, činjenica je da kvarovi više zavise od samog sklopa određenog modela, kao i od starosti automobila i od toga koliko vlasnik vodi računa o njegovom održavanju.
Kada je kvar na automobilu toliki da je za njegovu popravku potrebno više novca nego što je sama vrednost automobila, najisplativije je kontaktirati firmu koja vrši otkup svih vrsta polovnih vozila i stari auto zameniti novim.
Ukoliko želite da saznate koji modeli automobila su se pokazali kao nepouzdani i koji se često kvare, nastavite sa čitanjem ovog teksta.
#1 Alfa Romeo – kompanija na lošem glasu
Razlog zašto se ljudi na našim prostorima i dalje odlučuju za kupovinu Alfa Romea i pored njegove loše reputacije širom sveta je taj što je njegova cena jedna od nižih na tržištu, a njegovo održavanje i popravke su izuzetno povoljne u poređenju sa drugim markama automobila.
Još od prvih modela kao što je Alfa Romeo 33, pa sve do modela 147 koji je najpopularniji model kod nas, ovu italijansku kompaniju bije loš glas. Generalno mišljenje o kompaniji je to da su njeni automobili često skloni kvarovima.
Od osnivanja kompanije 1910. godine, pa sve do danas, za svaki model bili su karakteristični različiti kvarovi i svakom od njih pronađena je mana.
Kao razlog za česte kvarove Alfinih automobila, navodi se kratak vremenski period koji je potreban za razvijanje svakog od modela. U poređenju sa drugim markama automobila istog ranga Alfa Romeo se razvijao 3 puta kraće.
Zajednički problemi svih modela su sa vešanjem, elektrikom i osovinom. Posebno su se problematični pokazali modeli koji su u sebi imali Twin Spark motor. Ovaj motor trošio je mnogo veće količine ulja nego što to rade drugi motori, pa je im je veoma brzo kompanija našla zamenu koju je koristila na narednim modelima.
Međutim, iako većina modela ima svoje probleme, model Alfa Romeo Giulia se istakao po svojim unapređenim performansama i čak se našao 3. na listi najpouzdanijih automobila srednje veličine.
Ovim modelom, kompanija je dala nadu svojim kupcima da je uvidela i ispravila svoje greške i da se one neće dešavati ni na budućim modelima.
#2 Peugeot 308 – loše performanse prve generacije automobila
Francuska kompanija Peugeot je prvi model 308 proizvela 2007. godine, a druga generacija koja je danas aktuelna se proizvodi od 2013. godine. Na tržištu se pojavio kao zamena za model 307, ali ga nije zasenio svojim karakteritsikama.
Zbog brojnih zamerki na račun performansi, među vlasnicima automobila važi za jedan od najmanje pouzdanih automobila ove klase.
Posebno su postojale zamerke kod automobila proizvedih 2008. i 2009. godine, za koje je karakteristično iznenadno pražnjenje akumulatora. Novije generacije proizvedene 2010. i 2011. godine imale su pak druge probleme – učestali problemi sa svećicama, kvorovi na električnoj pumpi goriva, i greške pokazivača temperature klima uređaja.
Oni automobili koji su imali krovni prozor imali su problema i sa električnim sistemom za njegovo otvaranje i zatvaranje.
Svi navedeni kvarovi su na modelima prve generacije, dok je druga generacija ovog modela značajno unapređena a tim koji je radio na razvoju automobila, sve kvarove iz prethodne generacije je sanirao.
#3 Dacia Logan – veoma učestali kvarovi
Dacia Logan je niskobudžetni automobil iz B segmenta koji je proizveden 2004. godine. Iako je opšte poznato da ovaj automobil ima brojne i učestale kvarove, brojni ljudi se odlučuju za njegovu kupovinu zbog izuzetno male potrošnje goriva, jeftinih delova i celokupnog održavanja.
Lista problema na ovom modelu je dugačka. Kao najučestaliji po izjavama vlasnika navodi se izuzetno loša zvučna izolacija i neposedovanje ESP – Electronic Stability Programme, sistema koji je zadužen za održavanje stabilnosti vozila. Vlasnici modela sa rashladnim sistemom najviše su se žalili na buku koji stvara servo volan, a veoma često dolazi i do kvara pumpe za gorivo koja skraćuje životni vek motora.
Modeli koji imaju motor 1.4 i 1.6 imaju problem sa TDC senzorima ili senzorima radilice koji često prijavljuju greške, a veliki procenat vlasnika prijavio je i odlepljivanje vetrobranskog stakla usled korišćenja neadekvatnog lepka.
Najlošiji su se pokazali modeli proizvedeni na samom početku proizvodnje, kod kojih je dolazilo do kvara i pogrešnih informacija na instrument tabli, pojave korozije usled koriščenja nekvalitetne antikorozivne zaštite i škripanja unutrašnjih delova automobila u toku vožnje.
Iako su za pojedine serije automobila karakteristični određeni kvarovi, to ne znači da se neki od ovih kvarova ne mogu desiti i na ostalim automobilima. Šanse za to možete smanjiti adekvatnim održavanjem vozila, odlaskom kod majstora i redovnim malim i velikim servisom
Kako se ovi kvarovi mogu desiti i u toku vožnje i izazvati saobraćajnu nezgodu, raspitajte se kako osigurati vozilo i zaštitite se od potencijalnih troškova.
Nadamo se da smo vam ovim tekstom skrenuli pažnju i pružili informacije koje će vam koristiti pri odabiru vašeg budućeg automobila.