U današnjem periodu internet je prezasićen reklamama. Uzimajući u obzir činjenicu da se oglasi nalaze na praktično svakom koraku, takav razvoj situacije uopšte nije iznenađujuć. Stoga, ukoliko želite da se izdvojite iz kalupa i „vratite reklame u modu”, predlažemo da nastavite sa čitanjem ovog teksta. U narednim redovima očekuju vas inspirativne ideje i najvažnije preporuke za kreativno oglašavanje.
Izgradite brend na Instagramu
Ukoliko želite da vaš poslovni projekat uspe, onda nikako ne smete da izostavite pravljenje naloga na društvenim mrežama poput Instagrama ili Facebook-a. Korisničko ime profila bi trebalo biti kreativno i „catchy” tako da se brzo pamti, a sporo zaboravlja. Naravno, podrazumeva se da username bude usko povezan sa imenom firme. Uz kratku igru rečima i malo mašte, sigurni smo da ćete brzo doći do kreativnog rešenja. Što se tiče samih objava, na internetu se nalazi pregršt besplatnih šablona koje možete prilagoditi svojim potrebama. Ukoliko to želite, možete angažovati dizajnera ili profesionalce za odnose sa medijima. Najvažnija stvar, cene reklama su pristupačne. Na vama je samo da plasirate unikatan sadržaj koji će privući širu masu.
Kreativno oglašavanje – Napravite grafičke reklame
Kako biste van okvira interneta takođe dospeli do ciljne publike, predlažemo da iskoristite naredne reklamne materijale:
- Citylight postere
- Svetleće bilborde
- Neonske reklame
- Fasadnu grafiku
- 3d LED reklama
Zbog jednostavne montaže i adaptacije, štampa reklama na ceradi takođe može biti pogodna opcija. Visokokvalitetan materijal i dugotrajnost štampe će definitivno ići u vašu korist.
Napravite liniju brendiranih aksesoara
Pored interesantnih i stručnih objava, na društbenim mrežama takođe možete plasirati i liniju brendiranih aksesoara. Za početak, možete krenuti od sitnih kancelarijskih predmeta, poput blokova, beležnica, hemijskih olovaka ili sličnih potrošnih alata. Navedenu opremu ujedno možete iskoristiti i za svaku radnu prostoriju u firmi.
Osim njih, možete se fokusirati i na kolekciju garderobe. Osmislite štampu za dukseve, trenerke, jakne ili majice sa logotipom (ili sloganom) firme, te ih plasirajte vašoj publici. Ukoliko budete zadovoljni prodajom, proširite ponudu te plasirajte nove komade odeće (kape, šalove, rukavice i sl.). Naravno, ne treba biti napadan, ali se svakako treba potruditi da sam brend ugleda što više ljudi. Pronađite izvesni balans. S vremena na vreme možete organizovati i nagradne igre.
Organizujte nagradne igre
Veliki broj kompanija je, popularna darivanja (još poznata kao giveaway) uvelo u standardnu digitalnu marketinšku strategiju za privlačenje novih pratilaca. Sa bogatim nalozima na socijalnim platformama, brendiranim aksesoarima ili unikatnim poklonima, predlažemo da i vi iskoristite ovu taktiku. Neretko se dešava da post sa plaćenom promocijom na društvenim mrežama upravo sadrži uslove za prijavljivanje za nagradnu igru. Osim toga, za oglašavanje nagradnih igara, ali i uopšteno promovisanje brenda, takođe vam mogu pomoći i poznate osobe.
Kreativno oglašavanje uz pomoć poznatih ličnosti
Kako će se konverzacija mahom odvijati preko e-pošte, za ovakav tip oglašavanja, biće potrebno da poznajete osnovna pravila pisanja biznis mejlova. Potrudite se da u nekoliko konciznih rečenica objasnite vašem saradniku poslovne ciljeve, te se dogovorite oko finansijskih uslova. Ovaj metod advertajzinga može biti koristan, ali morate biti svesni da postoji mogućnost da budete odbijeni. Pripremite se za to. Bilo kako bilo, svakako može biti odličan sekundardni način za oglašavanje.
Iskoristite moć TikToka
Premda još uvek mlada platforma, TikTok broji na milione korisnika koji i do nekoliko sati dnevno gledaju dostupan sadržaj. Zašto ne biste iskoristili to za svoj posao? Jedino što je potrebno jeste da pratite aktuelne trendove na mreži, te izbacujete adekvatan sadržaj.
Uz kačenje 10-15 kratkih vertikalnih video snimaka nedeljno, možete biti sigurni da će makar trećina otići viralno. Imajte na umu da su prve dve sekunde videa najvažnije ukoliko želite da se potencijalni klijent zadrži na vašem TikToku. Pažnja je krucijalan faktor.
Kreativno oglašavanje i umetnost
Umetnost je, između ostalog, sredstvo za masovnu komunikaciju, te kao takva predstavlja izvrstan kanal za advertajzing. Najveću prođu će verovatno imati kreativni stihovi, ali osim toga, možete smisliti nekoliko priča, bajki ili čak basni o vašim proizvodima. Jedan od reklamnih materijala takođe može biti i video snimak procesa (timelapse) iscrtavanja uličnih grafita vašeg logotipa. Uz već navedene primere, takođe je važno naglasiti da i duhoviti skečevi takođe mogu biti dobar način za oglašavanje.
Na kraju dana, najvažniji je broj korisnika do kojih ste dospeli. Nadamo se da će vam naši predlozi pomoći da taj broj bude što veći!