Da li vam se nekada dogodilo da pitate iskusne vozače za neku informaciju vezanu za tehnički pregled i registraciju, a nisu znali da vam daju precizan odgovor? Iako iza sebe imaju dugi niz godina vožnje, samim tim prolazili su proces registracije nebrojano puta, uvek se desi na nešto ne znaju.
Ako ste vozač od skoro, nemate previše iskustva i brine vas naredna registracija, na pravom ste mestu. U ovom vodiču pripremili smo odgovore na mnoga pitanja koje uglavnom muče vozače, kako bi vam olakšali dobijanje nove nalepnice.
Koliko važe tablice posle isteka registracije?
Krećemo sa temom koja se sve češće provlači po forumima, jer se zbog brzog života i obaveza zaboravlja na registraciju. Da li se i vama desilo nekada da slučajno pogledate nalepnicu i shvatite da je registracija već istekla?
Kada dođete u takvu situaciju, važno je da znate da postoje dve solucije. Ako je registracija istekla manje od 60 dana, još uvek nije kasno da je produžite bez dodatnih troškova. Jedini trošak koji ćete morati da platite je transport do tehničkog, ili da rizikujete sa vožnjom.
Ali kada registracija istekne više od 60 dana, situacija je drugačija. U tom slučaju morate vratiti tablice i saobraćajnu, vrši se odjavljivanje vozila iz registra, a zatim ponovo ako želite morate registrovati. U tom slučaju plaćate i takse za tablice kao i za saobraćajnu dozvolu.
Koliko ranije može da se uradi tehnički pregled?
Kako se ne bi dešavalo da zaboravite na registraciju i sebi nepotrebno povećate troškove, savetujemo da podesite neki podsetnik koji će vas na vreme obavestiti o tome.
Upravo iz tih razloga dozvoljeno vam je da tehnički pregled uradite čak 30 dana pre isteka registracije. Mogućnost da pregled ne prođete iz prve postoji, zato je dobro da na vreme popravite kvarove i rešite ovaj deo.
Koliko god ranije da uradite tehnički pregled, pa i kompletnu registraciju, vama će se računati godinu dana od datuma koji je upisan na nalepnici.
Da li se radi tehnički pregled za nova vozila?
Mnogi vozači koji do sada nisu kupovali nove automobile nisu bili sigurni da li se vrši tehnički pregled na vozilima koja direktno uzimamo iz salona. Kada već kupujete nov auto, logično je bi bilo da ne morate odmah na tehnički, što je prihvaćeno i u praksi. A ono što je dobra stvar, novo vozilo je oslobođeno čak 2 godine odlaska na tehnički pregled.
Pravilo od 2 godine bez tehničkog odnosi se samo na vozila koja kupite u našoj lepoj zemlji Srbiji, ako ih je uvezao ovlašćeni prodavac i vozila koja su proizvedena kod nas. Ukoliko kupite novo vozilo negde u inostranstvu i doterate ga u Srbiju, ovo pravilo neće važiti. Moraćete na tehnički pregled pre registracije, bez ozbira što je vozilo potpuno novo.
Koliko traje registracija auta?
Do pre nekoliko godina ovaj proces je mogao da traje i nekoliko dana, sve zavisi kolike su gužve. Jer ste prvo morali da čekate danima da pronađete termin za tehnički pregled, zatim da idete u agenciju kako bi popunili sve uplatnice i kupili osiguranje. Kada sve to uplatite u pošti ili banci, sa svim dokumentima odlazite u MUP da predate. Kao što vidite, morali ste da čekate redove na 4 lokacije, pa su mnogi ovaj proces prolazili i po nedelju dana.
Danas je to dosta jednostavnije, kada uz sebe imate prave saradnike kao što su Balkan 2001. Kada pronađete slobodan termin prepuštate vozilo njima i kroz par sati dobićete novu nalepnicu, jer nude sve ove usluge. Odrade vam tehnički, popune i uplate takse, aktiviraju osiguranje, zalepe registracionu nalepnicu i ako je potrebno dodele nove tablice i potvrdu o saobraćajnoj dozvoli.
Koji su uslovi za tehnički pregled vozila?
Pre odlaska na tehnički pregled potrebno je pripremiti vozilo i ukloniti sve kvarove koji mogu uticati na odluku da vaš auto ne prođe tehnički iz prvog pokušaja. Inače, vozilo treba biti ispravno tokom čitave godine, a ne čekati registraciju kako bi neke stvari popravili.
Tokom tehničkog pregleda na vašem vozilu biće testirane sledeće stavke:
- kompletna signalizacija (sijalice na tablicama, stop svetla, migavci, kratka i duga svetla, itd);
- zaštitna plastika na sijalicama signalizacije (pogotovu na bočnim delovima);
- ispravnost brava i zaključavanje;
- ispravnost brisača;
- ispravnost bočnih stakala (podizanje i spuštanje);
- stanje guma (dubina šare, rezervni točak);
- dodatna oprema (prva pomoć, prsluk, sajla, trougao);
- kočioni sistem;
- sistem izduvnih gasova (prisustvo katalizatora, DPF filtera);
- rashladni sistem;
- fizički izgled limarije;
- saniranje korozije donjih delova vozila.
Tehnički pregled služi kao provera ispravnosti vozila svih njegovih delova i funkcija. Vozilo mora biti u fabričkom stanju, sa propisanim delovima za određeni model, bez nadogradnje.
Potrebna dokumentacija za registraciju vozila
Setili ste se na vreme za registraciju, ostalo je još 2-3 nedelje do isteka, popravili ste sve što je gore navedeno, zakazali termin i ostaje vam još da pripremite dokumentaciju.
S’ obzirom da je prvo neophodno uraditi tehnički pregled, za to će vam biti potrebna lična karta, saobraćajna dozvola, atest za plin i druge nadogradnje. Nakon tehničkog dobijate registracioni list koji služi kao potvrda.
Zatim uplaćene takse, aktivirano osiguranje, registracioni list zajedno sa ličnim dokumentom i saobraćajnom dozvolom podnosite za novu registracionu nalepnicu.
Prva registracija – Potrebni papiri za registraciju vozila iz uvoza?
Postoji razlika između prve registracije vozila i obnavljanja registracije. Pod prvom registracijom podrazumevaju se motorna vozila koja su domaće proizvodnje i prvi put se koriste odnosno evidentiraju, nova vozila kupljena u drugoj zemlji, ali i polovna vozila koja se uvoze u Srbiju.
Razlika između prve registracije vozila iz uvoza i produžavanja registracije nije velika. Veći deo papirologije je identičan, a to su:
- potvrda o vlasništvu: saobraćajna dozvola, ugovor o poklonu, račun o kupovini, rešenje o nasleđu, itd;
- potvrda identiteta vlasnika: lična karta ili pasoš, a za firme rešenje iz APR-a;
- uplatnice: plaćene takse za registraciju;
- registracioni list: dokaz o uspešno obavljenom tehničkom pregledu;
- polisa osiguranja: obavezno osiguranje od autoodgovornosti.
Pored gore navedenih papira za registraciju vozila iz uvoza potrebno je imati i potvrdu o izmirenim carinskim i poreskim obavezama. Kada govorimo o carinskim dokumentima, neophodno je da imate COC dokument i EUR1 obrazac.
Tehnički pregled i registracija cena – Koliko košta registracija a koliko košta tehnički pregled?
Od uvođenja novog pravilnika o tehničkim pregledima cena ne može biti viša od 6.000rsd. To je maksimalna dozvoljena suma, i ona se uglavnom kreće od 3.000-6000 dinara.
Prilikom registracije plaćaju se određene takse državi, kao i obavezno osiguranje koje ide osiguravajućem društvu. Takse koje se plaćaju su: komunalna taksa, porez na upotrebu vozila, republička taksa, taksa zavodu za izradu novčanica. Visina takse zavisi od opštine i da li uzimate nove tablice ili saobraćajnu dozvolu.
Ukupnu cenu registracije možete saznati isključivo putem online kalkulatora registracije, jer dosta faktora utiče na cenu.
Kako do nove registracione nalepnice za samo 2h?
Ako živite u Beogradu ili Šapcu, imamo dobar predlog za vas. Već duži niz godina sarađujemo sa centrom za tehnički pregled i registraciju Balkan 2001 i toplo preporučujemo i vama. Kao što možete i primetiti u samom nazivu, postoje više od 20 godina i to je dovoljan razlog da im verujete.
U svom centru vrše sve usluge koje su neophodne od dolaska automobila na tehnički pregled do vašeg preuzimanja sa produženom registracijom. Potrebno je samo da ih kontaktirate, izaberete slobodan termin koji vam odgovara, u dogovorenom periodu predate im vozilo i dok vi završite obaveze pozvaće vas kada sve bude gotovo.
Ako vam je tekst bio od koristi, zahvalnost nama možete odati tako što ćete sledeći tehnički pregled i registraciju zakazati na sajtu balkan2001.rs.