Digitalno doba ili 21.vek – mnogo štošta se promenilo u novom milenijumu, a marketing definitivno nije izuzetak. Naprotiv, marketing je industrija koja se umnogome oslanja na trendove, inovacije, a naročito tehnološki napredak.
Ovu činjenicu potvrđuje i da danas digitalni marketing postaje gotovo sinonim za marketing generalno. Ipak, iako to možda nije očigledno, tradicionalne marketinške metode i kanali i dan danas igraju izuzetno važnu ulogu. Najveći brendovi na svetu se upravo i dalje oslanjaju najviše na tradicionalne kanale i to nije slučajno.
U nastavku teksta predstavljamo vam 3 tradicionalne marketinške metode koje se i dalje pokazuju izuzetno uspešnim u 21. veku i koje vam toplo preporučujemo da isprobate ukoliko želite da povećate vidljivost vašeg biznisa ili brenda!
#1 Štampani reklamni materijali – fizički kontakt i dalje važan
Prvi i osnovni tradicionalni marketinški kanal koji je vredan pomena jeste – štampani reklamni materijal, koji i danas igra neverovatnu ulogu u našoj svakodnevnici. Da ovo uvidite, dovoljno je samo da se prošetate omiljenom ulicom u gradu – uvidećete da je izrada plakata, flajera i brošura i dalje itekako živa i popularna.
Izrada plakata, flajera i brošura je marketing strategija koju koriste biznisi različitih veličina. Primera radi, neki od najvećih modnih i drogerijskih lanaca u našoj zemlji, i dalje mnogo ulažu u izradu kataloga i brošura u kojoj predstavljaju svoje proizvode i ponudu. Isto važi i za lance supermarketa i drugih prodavnica.
U štampani reklamni materijal, pored brošura i kataloga, ulaze i plakati raznih dimenzija – pa sve do bilborda koji su jedan od omiljenijih strategija velikih brendova. Ipak, ono što je jedan od glavnih razloga zbog kojih je štampani reklamni materijal i dalje tako popularan jeste njegova pristupačnost.
Upravo zbog toga su mu verni i manji brendovi, koji nemaju velike budžete za marketing. Na kraju, pored povoljnosti, činjenica je da je štampani materijal u vidu flajera, kataloga, brošura, i čak vizit karti i dalje vrlo popularan među potencijalnim klijentima i kupcima. Prosto, fizički kontakt sa materijalom je nešto u čemu i dalje veliki broj ljudi uživa, naročito ukoliko je reč o starijim generacijama.
Nostalgija je nešto što se danas često komodifikuje u marketinške svrhe, pa upravo i ne treba da čudi činjenica da čak i milenijalsi prijavljuju posebno prijatan osećaj dok listaju katalog i razgledaju u toplini svog doma, sami ili u krugu svoje porodice.
#2 Telemarketing – telefonski pozivi i dalje nisu zaboravljeni
Da nije delotvorno – verovatno se ne bi bilo toliko zastupljeno i danas!
Pa iako možda mislite da je telemarketing umro zajedno sa popularnim TV terminima – ovo je daleko od istine. Moguće je da je telemarketing početkom 2000-tih doživeo svoj vrhunac, ali daleko od toga da je mrtav. To možemo videti i po broju oglasa za posao teleoperatera u marketinške svrhe.
Na kraju krajeva, sigurni smo da ste sigurno u skorije vreme dobili ovu vrstu poziva – od vaše banke, internet provajdera ili mobilnog operatera. Osim toga, moguće je da vas je neko pozvao da vam ponudi neki novi proizvod, uz besplatno testiranje ili sličnu pogodnost.
Pa, iako postoje ljudi kojima je ovaj vid marketing strategije izuzetno neprijatan ili čak iritantan, možda će vas iznenaditi činjenica da je on i danas izuzetno popularan i da donosi izuzetno dobre rezultate.
Osim toga, istraživanja iz 2019. pokazala su da 60% potrošača rado zove lokalna preduzeća nakon što ih pronađu, što je povećanje od 28% u odnosu na 2016. godinu – što znači da je telefon itekako važan aspekt poslovne komunikacije danas. U kombinaciji sa novim komunikacionim trendovima, ali i email marketingom, nema sumnje da možete postići neverovatne rezulate uz minimalna ulaganja!
#3 TV reklame – i dalje relevantna marketinška strategija, naročito u Srbiji
Za sam kraj, ali nipošto najmanje važno – TV reklame! Ovaj vid tradicionalne marketinške strategije predstavlja jednu od i dalje najuspešnijih marketinških kanala od svih! Noviji podaci govore da, kada je reč o Srbiji – tri četvrtine populacije i dalje provodi veče ispred malih ekrana!
Situacija nije mnogo drugačija ni u drugim državama u regionu, a bogami ni svetu budući da čak 99% domaćinstva u Sjedinjenim Američkim Državama poseduje bar jedan TV uređaj u kući. Mane i prednosti TV oglašavanja su verovatno najočiglednije. S jedne strane, evidentna prednost je činjenica da će vaša reklama stići do najvećeg i najrazličitijeg mogućeg auditorijuma.
S druge strane, produkcija TV reklama i oglašavanje na televiziji predstavlja jednu od najskupljih tradicionalnih marketinških metoda. Upravo zbog toga, najveći broj sati reklama na TV-u najčešće zauzimaju već poznati, veliki brendovi koji ovim putem dodatno rade na izgradnji svog imidža.
Za kraj, ostaje da zaključimo – i veliki i mali brendovi i preduzeća itekako mogu profitirati od tradicionalnih marketinških metoda, a ključ je u tome da odaberu onaj pravi! Ukoliko ste vlasnik novog brenda ili lokalnog biznisa – investirajte u štampani reklamni materijal, dok vlasnici srednjih preduzeća mogu iskoristiti i potencijalne telemarketinga.
TV reklame, tradicionalno ostaju rezervisane za veće biznise i brendove, ali i u ovom slučaju, ukoliko ste malo ili srednje preduzeće ili lokalni biznis, nemojte zapostaviti lokalne medije i televizije, budući da ćete ovim putem sigurno doći do dela ciljne grupe za ne tako velike izdatke. Srećno!
NE PROPUSTITE
Saveti za uspešnu promociju koja će povećati prepoznatljivost vašeg brenda
Da li želite da unapredite vaš brend i bolje ga pozicionirate na tržištu? Ne brinite, imamo rešenje za vas! Marketing je jedan od faktora koji ima veliki uticaj na razvoj...
Saznajte kako DIGITALNI MARKETING može postati vaše najjače oružje ka uspehu
Ukoliko ste PREDUZETNIK ili već uspešno poslujete kao MALO ili SREDNJE PREDUZEĆE, na pravom ste mestu. Da li ste znali koji su najjednostavniji i najlakši načini da predstavite svoj biznis...
Kako napraviti svoju online prodavnicu?
Web shop ili online prodavnica je sve populanija, pogotovo u današnje vreme, vreme pandemije kada provodimo dosta vremena kod kuće i pretražujući internet. Prodaja na internetu je najbolje rešenje za...
Marketing – Šta jeste, a šta nije!
Šta nije marketing? Najveći broj ljudi poistovećuje marketing sa reklamom i prodajom, što je, naravno, sasvim pogrešno. Marketing je jedan od sastavnih elementa vođenja biznisa koji, za razliku od vođenja...